+48 796 445 323 biuro@czerwiakstudio.pl

Stworzenie strony internetowej to pierwszy krok do tego, by Twoja firma zaistniała w Internecie. Atrakcyjna szata graficzna, skrót oferty i kontakt to zdecydowanie za mało, by sprzedawać produkty lub usługi. Niezbędny jest tu interesujący tekst na stronie głównej oraz inne treści, które będą sprzedawać. Wyjaśniamy, dlaczego witryna pozbawiona publikacji jest bezwartościowa.

Spis treści:

  1. Wpływ tekstów na stronie internetowej na pozycjonowanie
  2. Jakie teksty powinny się pojawić na stronie www?
  3. Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?
  4. Teksty na stronę internetową — pisać samemu, skorzystać z AI czy zlecić na zewnątrz?
  5. Podsumowanie: Teksty na stronę internetową – dlaczego warto je publikować?

Wpływ tekstów na stronie internetowej na pozycjonowanie

Zainwestowałeś w nową stronę internetową i myślisz, że w Twoim przedsiębiorstwie pojawiła się kura znosząca złoto jaja? A może już od dawna masz firmową witrynę i jesteś przekonany, że to były pieniądze utopione w błoto? Niezależnie od tego, do której grupy należysz, mam dla Ciebie 2 wiadomości. Zła to: „JESTEŚ W BŁĘDZIE”, a dobra: „DA SIĘ TO NAPRAWIĆ”.

Każda strona internetowa powinna być zoptymalizowana pod kątem wytycznych Google.

Na miejsce, które uzyskasz w rankingu, wpływa wiele czynników, m.in.:

  • szybkość ładowania witryny,
  • współczynnik odrzuceń,
  • linkbuilding, czyli linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
  • treści zoptymalizowane pod kątem SEO.

Na ostatnim z powyższych kryteriów skupimy się w tym artykule.

Teksty publikowane na stronie internetowej powinny być przystępne dla odbiorców, odpowiadać na ich pytania, prowadzić przez ścieżkę zakupową oraz spełniać wymagania robotów. To wszystko jest możliwe dzięki ludzkiej kreatywności, rzetelnemu researchowi i SEO. Dzięki linkom odsyłającym do innych podstron prowadzisz konsumentów za rękę po sklepie, doradzasz im oraz kusisz ofertą.

Każda treść, która pojawi się w witrynie, powinna być przejrzysta, przyjemna w odbiorze, a także prawidłowo nasycona słowami kluczowymi. Są to najczęściej wpisywane frazy przez internautów w wyszukiwarce. Naturalnie umieszczone w tekście przyczyniają się do tego, że Twoja strona uzyskuje wyższą pozycję w rankingu.

Jakie teksty powinny się pojawić na stronie www?

Strona internetowa to wirtualna wizytówka firmy. Zadbaj nie tylko o jej wygląd, ale również o atrakcyjne treści. Teksty powinny się znaleźć we wszystkich kluczowych zakładkach. Aby uzyskać wysoką pozycję w Google, warto jak najbardziej szczegółowo rozpisać swoją ofertę. Podziel produkty na kategorie główne i podkategorie, a usługi na bardziej szczegółowe. W ten sposób będzie Ci łatwiej trafić do zdecydowanych klientów, którzy szukają konkretnych artykułów czy świadczeń.

Tekst na stronie głównej powinien w skrócie prezentować ofertę i markę. Odbiorca po lekturze powinien wiedzieć, czym zajmuje się firma oraz co oferuje. Jeśli zabraknie tych informacji, odejdzie do konkurencji.

Na uwagę zasługuje tekst O firmie. Nie skupiaj się w nim na sobie, ale na konsumentach. Zaprezentuj korzyści, jakie daje współpraca z Tobą. Pokaż, co wyróżnia Cię na tle pozostałych przedsiębiorstw należących do Twojej branży.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, skup się najpierw na opisach kategorii. Wiele marek niesłusznie je ignoruje. Teksty tego typu zwiększają ruch na stronie i zapewniają wyższą pozycję w wyszukiwarce pod warunkiem, że są prawidłowo przygotowane. W ten sposób zaprezentujesz całą grupę produktową, przedstawisz jej cechy użytkowe, funkcje oraz korzyści. W e-sklepie istotne są też opisy produktów.

Doskonałym pomysłem na to, by zwiększyć organiczny ruch (bezpłatny) na stronie jest blog firmowy. Możesz na nim publikować rozmaite artykuły nawiązujące do pytań internautów oraz klientów. W tym miejscu mogą pojawić się poradniki, recenzje, rankingi itd. Wykorzystując frazy z tzw. długim ogonem, zwiększysz swoje szanse na biznesowy sukces.

Jak napisać skuteczne teksty na stronę internetową?

Wszystkie teksty na stronie internetowej powinny być odpowiednio sformatowane. Używaj jak najwięcej krótkich zdań. Dzięki nim treść staje się bardziej dynamiczna i prostsza w odbiorze. Taki komunikat jest łatwiejszy do zapamiętania niż wielokrotnie złożone wypowiedzi. Dobrą praktyką jest też używanie synonimów oraz wyrazów bliskoznacznych.

Tekst podziel na kilka sekcji. Oddziel je nagłówkami, w których umieścisz słowa kluczowe. Możesz je bez problemu odmieniać. Algorytmy je zrozumieją. Poszczególne partie podziel na krótkie akapity. Każdy z nich powinien zawierać inną myśl przewodnią.

Publikacja powinna być też atrakcyjna wizualnie. Mile widziane są zatem pogrubienia, wyliczenia oraz grafiki ilustrujące dane zagadnienie. Pamiętaj, że ton powinien być zgodny z komunikacją marki. W ten sposób zadbasz o spójny wizerunek.

W każdym tekście linkuj do innych podstron, artykułów blogowych czy konkretnych produktów bądź usług. Zadbaj też o to, by teksty przyciągały uwagę odbiorców, wzbudzały ich zainteresowanie, przekonywały do zakupu, a także wzywały do podjęcia konkretnej akcji. Aby tak się stało, trzeba dobrze poznać grupę docelową.

A jak długie powinny być treści? Na to nie ma reguły. Ważne jest to, by publikacja była wyczerpująca i merytoryczna. Nie lej wody. Jeśli stwierdzisz, że napisałeś 1500 lub 2000 zzs i nie masz już więcej nic wartościowego do powiedzenia na ten temat, skończ pisać.

Teksty na stronę internetową — pisać samemu, skorzystać z AI czy zlecić na zewnątrz?

Tworzenie tekstów na stronę internetową to ciężka i pracochłonna praca. W błędzie jest ten, kto twierdzi, że w 30-60 minut można napisać obszerną treść wymagającą sporego researchu. Przygotowanie informacji, pisanie oraz redakcja zajmują sporo czasu. Możesz się tego podjąć samodzielnie lub zlecić to zadanie pracownikowi. Waszym atutem jest znajomość odbiorców i oferty. Powinniście  jednak zwrócić uwagę na to, żeby tekst był zrozumiały. W treści unikajcie branżowych sformułowań, a także korso gadki. Pamiętajcie, że to, co dla Was jest oczywiste, dla osób z zewnątrz może być niezrozumiałe.

Dużo mówi się teraz o wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Niestety korzystanie z tego typu narzędzi może wyrządzić sporo szkody. AI bazuje na informacjach, które zostały już opublikowane. Z jej pomocą stworzysz publikację poprawną pod kątem językowym. Najprawdopodobniej będzie ona wprowadzać klientów w błąd. W treści może się pojawić coś, czego nie oferujesz. Ponadto algorytmy gorzej oceniają teksty tego typu. W statystykach lepiej wypada człowiek. Na naszą korzyść przemawia też umiejętność wyrażania emocji.

Pisanie tekstów możesz zlecić też na zewnątrz. Do wyboru współpraca z agencją albo z copywriterem freelancerem. Nie oczekuj spektakularnych wyników po miesiącu. Na efekty pozycjonowania trzeba poczekać. Jeżeli teksty będą regularnie dodawane i prawidłowo skonstruowane, po kwartale powinien być zauważalny wzrost ruchu organicznego na stronie.

Podsumowanie: Teksty na stronę internetową — dlaczego warto je publikować?

Teksty na stronę internetową powinny być systematycznie dodawane. Same opisy kategorii, tekst na stronę główną i prezentujący firmę mogą okazać się niewystarczające, by znaleźć się w TOP 10. Z tego powodu warto prowadzić bloga oraz zainwestować w artykuły sponsorowane lub poświęcić czas na przygotowanie wpisów gościnnych. Linki znajdujące się na innych stronach, prowadzące do Twojej witryny sprawiają, że staje się ona bardziej wiarygodna dla algorytmów.

*Wpis gościnny

Michaela Fuchs

Michaela Fuchs,

Copywriterka — właścicielka marki E-word Power

Call Now Button