Jeśli jesteś zawodowym fotografem lub chciałbyś wkroczyć na profesjonalną ścieżkę, pewnie wiele razy zastanawiałeś się nad tym, w jaki sposób najlepiej zaprezentować Twoje portfolio. Być może śledziłeś już działania konkurencji i wybrałeś swoją ścieżkę promocji. Powiem Ci jedno, strona internetowa dla fotografa to najlepsze rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Myślisz, że przesadzam i chcę Cię namówić do inwestycji, która nie przyniesie Ci żadnych zysków? Gwarantuję Ci, że się mylisz. Dzięki stronie internetowej możesz zaprezentować swoje prace szerokiej publiczność. Dobra, dobra… Gadanie, przecież możesz to zrobić bezpłatnie za pomocą social mediów i innych narzędzi. Jasne, możesz, musisz sobie zdać jednak sprawę z tego, że publikując Twoje fotografie na fanpage’u przekazujesz prawa autorskie właścicielom platformy. Czy tego właśnie chcesz?

Strona internetowa dla fotografa pozwoli Ci zbudować pozycję na rynku. Dzięki niej zadbasz o swój wizerunek, a także stworzysz silną markę. Starannie obrobione zdjęcia, genialne ujęcia i interesujące treści zbudują obraz Twojej działalności. Ponadto, strona www, daje możliwość nie tylko lokalnej promocji. Z jej pomocą możesz poszerzyć zakres świadczonych usług, a także dobyć zlecenia w kraju i zagranicą. Być może z czasem trafią Ci się klienci, którzy przemienią Twoją pasję w dochodowy biznes. Czy to nie brzmi obiecująco?

Strona internetowa dla fotografa co musisz o niej wiedzieć, by wyróżnić się na tle konkurencji?

1. Wybierz zdjęcia do portfolio i zmniejsz ich ciężar

Wybierz fotografie, które silnie oddziałują na emocje odbiorców. Jeżeli nie jesteś pewny, czy Twoje portfolio wywołuje pozytywne skojarzenia, poproś o pomoc kilka osób. Nie prezentuj wszystkich dzieł, wybierz te najbardziej efektowne. Zbyt duża ilość zdjęć utrudnia nawigację w serwisie. Odwiedzający skupiają się na tym, by trafić w pasek przewijania zamiast na walorach estetycznych. Ponadto, strony przeładowane ciężkimi plikami dłużej się ładują, a to zniechęca do pozostania na stronie. Zaprezentuj jedynie te dzieła, które spowodują, że odwiedzający zapragną mieć podobne ujęcie.

2. Zadbaj o treści na stronie

Niestety sama prezentacja zdjęć to zdecydowanie za mało, by umocnić swoją pozycję na rynku i zawrzeć lukratywne umowy. Musisz zaprosić odbiorców do interakcji, zachęcić do wykonania telefonu czy wysłania zapytania. Pomogą Ci w tym ciekawe wpisy blogowe, zapierające dech w piersiach opisy fotografii, a także tekst w zakładce O nas. W ten sposób potencjalni klienci będą mogli wyrobić sobie opinię i zdecydować, czy chcieliby z Tobą współpracować. Zastanów się jaki typ narracji najbardziej Ci odpowiada: poważny czy żartobliwy? Strona www powinna odzwierciedlać Twoją osobowość.

3. Nie kieruj się przypadkiem

Twoja strona firmowa musi być perfekcyjnie przemyślana. Każdy element może zadecydować o Twoim sukcesie, dlatego nie pozwól, by podjęte działania były wynikiem przypadku. Może nie przyszło Ci to do głowy, ale kolejność prezentowanych fotografii jest równie ważna, jak ich jakość. Ludzki mózg najlepiej zapamiętuje to, co jest na początku, a także na końcu. Zastanów się zatem, które dzieła najlepiej sprzedają Twoje usługi.

4. Zrezygnuj ze znaków wodnych

Nanosisz znak wodny na Twoje zdjęcia, bo myślisz, że ten zabieg ochroni Cię przed kradzieżą? Przestań tak robić. Jeżeli ktoś będzie zdeterminowany, by ukraść fotografię, zrobi to. Poświęci więcej czasu i usunie oznaczenie. Lepiej wykorzystaj Google Grafika. Jeżeli odkryjesz, że ktoś wykorzystuje nieuczciwe praktyki, dochodź Twoich praw. Masz do tego prawo jako twórca.

Zdarza się również, że właściciele stron www blokują prawy przycisk mysz, by uniemożliwić ściąganie grafik. To prawdziwy strzał w kolano pod kątem użyteczności serwisu. Strony internetowe, które mają nieodpowiedni kod lub są niezgodne zasadami UX design, wyświetlają się niżej w rankingu Google. W konsekwencji trafiają do mniejszej liczby Internautów i zarabiają mniej.

5. Nie zapomnij o SEO

Pewnie spotkałeś się kiedyś z pojęciem atrybut ALT. Co to takiego? Tekst alternatywny służy do opisywania treści zdjęć za pomocą kilku słów. Dzięki temu roboty wyszukiwarki mogą zapoznać się z tematyką fotografii i wyżej ocenić Twoją stronę www.

Dobrą praktyką jest również opisywanie plików ze zdjęciami w odpowiedni sposób. Zamiast publikować zdjęcie o nazwie DSC_0012.img, lepiej napisz chrzest_jasia_1.im. Dzięki temu źródło kodu strony stanie się przyjazne dla użytkowników i algorytmów.

6. Zintegruj stronę internetową z mediami społecznościowymi

Wykorzystaj social media do promowania Twojej strony internetowej. W ten sposób pozyskasz linki zewnętrzne prowadzące do Twojego serwisu. Link building jest niezbędny do tego, by strona www trafiła do TOP 10 w Google.

Bądź aktywny na Pintereście, Instagramie, Facebooku i w innych kanałach. Wybierz te, które najbardziej Ci odpowiadają. Udostępniaj na nich różne materiały. Zachęć na Twojej stronie do śledzenia Twoich kont. W ten sposób będziesz skuteczniej promować Twoją markę.

Strona internetowa dla fotografa – samodzielny projekt czy pomoc specjalistów?

Jeżeli brakuje Ci doświadczenia w tworzeniu stron internetowych, powierz to zadanie fachowcom. Dzięki temu zaoszczędzisz czas, unikniesz wielu stresowych sytuacji i zajmiesz się tym, w czym jesteś naprawdę dobry. Webmasterzy mają niezbędną wiedzę do tego, by stworzyć stronę internetową dla fotografa, która odpowiada Twoim potrzebom, a także oczekiwaniom potencjalnych klientów i wymogom wyszukiwarek.

To prawda, że można nauczyć się tworzenia stron w popularnym WordPresie czy innym CMS-ie. Wiele osób tak robi. Uwzględnij jednak czas, który będziesz musiał poświęcić na edukację, wykonanie strony oraz testowanie. Jeżeli coś pójdzie nie tak, stracisz motywację. Pojawi się frustracja, rozczarowanie, nerwy… Będziesz szukał pomocy i tracił cenne chwile, by uzyskać pożądany efekt…

Istnieje duże ryzyko, że stworzona przez Ciebie strona nie będzie poprawnie działać. Potencjalni klienci nie będą mogli z niej swobodnie korzystać, a roboty dadzą Ci niską ocenę. W konsekwencji Twoja strona internetowa będzie niewidoczna, dla Internatów. Odległa pozycja sprawi, że mało osób ją odwiedzi. Twój wysiłek pójdzie na marne.

A teraz pomyśl… Możesz tego wszystkiego uniknąć. Wystarczy, że skorzystasz z fachowej pomocy agencji, która tworzy strony internetowe. Specjaliści zapoznają się z Twoim briefem, wykonają projekt, skonsultują go z Tobą, a następnie wdrożą zaproponowane rozwiązania oraz opublikują Twoją stronę w sieci.

A Ty? Ty w tym czasie udostępnisz wybrane przez Ciebie materiały i będziesz zarabiać. Umówisz się na sesję z klientami, zastanowisz się nad promocją Twojej działalności lub zwyczajnie odpoczniesz. Czy to nie brzmi jak bajka?

Co zyskasz, jeśli Twoją stronę internetową dla fotografa wykona agencja?

Estetycznie wykonana strona www, która spełnia kryteria UX Design, kreuje profesjonalny wizerunek twórcy i buduje zaufanie. Webmasterzy dostosują wymogi serwera do Twoich potrzeb. Dzięki temu strona internetowa będzie się szybko ładować. Co więcej, fachowcy pomogą Ci stworzyć funkcjonalną strefę klienta. W ten sposób zapewnisz komfort Twoim zleceniodawcą. W dowolnej chwili bez trudu zyskają dostęp do wykonanych przez Ciebie fotografii. To jeden z kryteriów, który pomoże Ci walczyć z konkurencją o pierwsze miejsce.

Miła obsługa, efektowne zdjęcia, wysoka jakość fotografii, a także świetnie działająca strona www, która stanowi uzupełnienie kompleksowej usługi, daje gwarancję sukcesu. Klienci są zachwyceni, chętnie wystawiają pozytywne rekomendacje i polecają swoim znajomym fotografa.

Serwis, z którego można z łatwością korzystać, zdobywają wysokie pozycje w Google. Projektanci strony internetowej zadbają o to, by spełniała wszystkie parametry techniczne, które wpływają na pozycjonowanie. W tym wypadku będziesz musiał zadbać o regularne publikowanie treści zgodnych z SEO. Możesz tworzyć je samodzielnie lub poprosić o pomoc doświadczonego copywritera. Tylko w ten sposób dasz sobie szansę na lepszą przyszłość.

Podsumowanie: Strona internetowa dla fotografa dlaczego powinieneś w nią zainwestować?

Strona internetowa dla fotografa to pomysł, w którego warto zainwestować. Atrakcyjny serwis pomoże Ci zaprezentować portfolio, nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami oraz zdobyć silną pozycję na rynku. Sam decydujesz o jej wyglądzie, a przy tym stajesz się bardziej niezależny. Kreujesz swój wizerunek i możesz poszerzyć swoją działalność.

Przy tworzeniu serwisu warto skorzystać  z pomocy specjalistów. Dzięki temu osiągniesz spektakularne efekty. Profesjonaliści dołożą wszelkich starań, by Twoja strona www zachwyciła odbiorców i zdobyła względy algorytmów. Jeśli marzysz o prawdziwej karierze w świecie fotografii, współpracuj z fachowcami.

Nasunęły Ci się pytania? Masz jakieś wątpliwości? Napisz lub zadzwoń. Chętnie Ci pomożemy i wzniesiemy Twój biznes na sam szczyt.

Zobacz nasze realizacje

Call Now Button