Pozycjonowanie organiczne w Google rozwiązuje problemy, z którymi borykają się przedsiębiorcy
Pozycjonowanie w Google to jedno z wyzwań, przed którym stają właściciele firm marzący o zwiększeniu zysków ze sprzedaży produktów lub usług. Właściciele firm i e-sklepów często narzekają, że ich witryna zajmuje odległe miejsce w rankingu Google. W konsekwencji niewielka liczba potencjalnych klientów dowiaduje się o istnieniu marki.
Dzięki prawidłowo opracowanej strategii możesz wykorzystać potencjał Twojego przedsiębiorstwa i zbudować rozpoznawalną markę w Internecie. Jeżeli wykażesz się cierpliwością oraz konsekwencją w działaniu, umocnisz Twoją pozycję na rynku. Pierwsze efekty będą zauważalne już po kilku miesiącach. Z czasem wzrośnie zainteresowanie Twoją ofertą, a słupki sprzedażowe zaczną piąć się w górę.
Pozycjonowanie organiczne SEO – na czym polega?
Pozycjonowanie organiczne SEO obejmuje działania, których celem jest zwiększenie bezpłatnego ruchu na stronie internetowej dzięki dopasowaniu witryny do obowiązujących standardów Google. Strategia zakłada dostosowanie serwisu pod kątem technicznym, a także publikację atrakcyjnych dla Internatów treści. Każdy tekst powinien być oryginalny i zawierać naturalnie rozmieszczone słowa kluczowe. Promowanie marki w ten sposób pomaga w osiągnięciu wyznaczonych celów biznesowych.
Ruch organiczny, czyli bezpłatny, na stronie analizuje się za pomocą Google Analitics. Po wpisaniu konkretnej frazy w wyszukiwarce Internautom wyświetlają się strony www odpowiadające zapytaniu. Z tego powodu warto precyzyjnie dopasować słowa kluczowe do konkretnego biznesu. Warto dodać, że o miejscu w rankingu Google decyduje ponad 200 czynników. Jedne są związane z aktywnością na stronie, m.in. z treściami, drugie dotyczą popularności serwisu.
Co wpływa na promowanie strony w Google?
Promowanie strony w Google jest czasochłonne. Wymaga sporo pracy wielu specjalistów od marketingu online. Systematyczna optymalizacja witryny sprawia, że po kilku miesiącach intensywnych działań serwis pnie się w górę w rankingu. Z czasem trafia do TOP 10, czyli na pierwszą stronę Google. Dzięki temu firma może na równi konkurować z największymi gigantami w branży, a jej zyski regularnie się zwiększają. Jak osiągnąć sukces? Oto kilka cennych wskazówek, by niewidoczna strona www stała się popularna:
- AMP – szybkie ładowanie strony
Weryfikację strony internetowej pod kątem szybkości ładowania witryny, można szybko przeprowadzić, korzystając np. z narzędzia Page Speed Insights. Analiza umożliwia wdrożenie kluczowych zmian mających na celu przyspieszenie działania witryny, m.in. na urządzeniach mobilnych. Dzięki temu staje się ona bardziej. Zbyt wolne ładowanie przyczynia się do wzrostu wskaźnika odrzuceń i decyduje o odległej pozycji marki w wyszukiwarce.
- RWD, czyli responsywność
Responsywna strona www dostosowuje się do rozdzielczości ekranu. Dzięki temu nawigacja serwisu jest identyczna na każdym urządzeniu, niezależnie od jego wielkości. Witryny, które nie spełniają tego kryterium, otrzymują niższą algorytmów.
- Dane strukturalne
Dane strukturalne ułatwiają botom zrozumienie treści strony internetowej i jej struktury. Wpływają również na bardziej przyjazny wygląd w wyszukiwarce pod kątem użytkowników, np. wyświetlanie danych rozszerzonych, które mają zachęcić do odwiedzenia witryny.
- Keywords, czyli słowa kluczowe
Keywords to hasła lub frazy, które wpisują Internauci w wyszukiwarce. Monitoring słów kluczowych pozwala wyłonić te najbardziej popularne, które są związane z tematyką strony www i wykorzystać je do uzyskania lepszego miejsca w rankingu. Analizę fraz wykonuje się regularnie, ponieważ preferencje Internautów ulegają zmianom.
- SEO
SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja serwisu pod kątem wyszukiwarek. Ważną rolę odgrywają tu title i metadescription. Metane ułatwiają robotom i użytkownikom zapoznanie się z tematyką strony.
- Content
Unikalne treści przyciągają uwagę Internautów, gwarantując zwiększenie konwersji bez generowania dodatkowych kosztów. Publikowanie oryginalnych grafik, video czy tekstów na stronie sprawia, że serwis staje się bardziej wartościowy. Treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki wzmacniają pozycję witryny w Internecie.
- SSL, czyli ochrona danych osobowych
SSL (Secure Socket Layer) to wirtualny protokół, który chroni dane wysyłane z serwera za pomocą odpowiedniego szyfru. Dzięki temu użytkownicy mogą czuć się bezpieczni, co jest szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych.
- Linki
Zdobywanie odnośników prowadzących do serwisu internetowego zwiększa jego wiarygodność. Publikacja linków na zaufanych stronach, które uzyskały wysoką pozycję w Google, pozytywnie wpływa na ocenę serwisu. Warto zatem się zastanowić, np. nad publikacją artykułów eksperckich w innych serwisach.
Zleć pozycjonowanie organiczne w Czerwiak Studio
Wysoka pozycja w Google wpływa na liczbę odwiedzin strony po wpisaniu konkretnej frazy w przeglądarce. Z licznych statystyk wynika, że Internauci korzystają ze stron www znajdujących się na pierwszej stronie wyszukiwarki, czyli w pierwszej 10. Im wyższe miejsce w rankingu, tym więcej osób, decyduje się na to, by zapoznać się z treścią. Jeżeli witryna okaże się atrakcyjna, istnieje duża szansa na to, że użytkownik będzie ją częściej odwiedzał, dokona transakcji lub poleci ją znajomym.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania organicznego, skontaktuj się z nami już dziś. Specjaliści z Czerwiak Studio przygotują dla Ciebie spersonalizowaną strategię SEO, dzięki którym wypozycjonujesz Twoją markę, firmę, produkt lub usługę w sieci. Oferujemy też usługi związane z pozycjonowaniem płatnym, które doskonale uzupełniają SEO.